Grace Graphics

About Grace

*.*

 

Graciela within the different branches of advertising decides to focus on graphic design and art direction.

Graciela dentro de las diferentes ramas de publicidad decide enfocarse en diseño gráfico y dirección de arte.

 

 

She is an Alumni of the Faculty of Fine Arts in Advertising Communication at the Universidad Iberoamericana (UNIBE). During her studies she had the opportunity to intern at the international advertising agency Partners Ogilvy in the Dominican Republic. Her work has given the opportunity to work for national companies such as Cerarte SA® and Acabados & Pinturas®. Also for International brands such as Grohe®, Bahía Príncipe®, Telecommunication Networks® and Sherwin Williams Paints®. 

Grace Graphics by Graciela Rincón is her proposal of methodology of independent work (freelancer) that exercises with companies offering the public solutions of graphic design, web, production management and development of brand identity through a planning and organization of work that allows contribute to the development and positioning of your clients / brands.

She has years of experience working in branding and specializes in modern, clean and minimalist identities. Its creative process consists of understanding the customer's need and personality, thus creating a communication system where the brand's promises could be count.

* * *

Es graduada de la Facultad de Artes en Comunicación Publicitaria de la Universidad Iberoamericana (UNIBE). Durante sus estudios tuvo la oportunidad de realizar su pasantía en la agencia publicitaria internacional Partners Ogilvy Dominicana. Su desenvolvimiento le ha dado la oportunidad de trabajar para empresas nacionales como Cerarte S.A® y Acabados y Pinturas®. Además de marcas internacionales como Telecom NetworksGrohe®, Bahía Príncipe® y Sherwin Williams Paints®.  

Grace Graphics by Graciela Rincón es su propuesta de metodología de trabajo independiente (freelancer) que ejerce con empresas y al público soluciones de diseño gráfico, web, gestión de producción y desarrollo de identidad de marca a través de una planificación y organización de trabajo que permita contribuir con el desarrollo y posicionamiento de sus clientes / marcas.

Tiene años de experiencia trabajando en branding t se especializa en las identidades modernas, limpias y por lo general minimalistas. Su proceso creativo consiste en entender la necesidad del cliente y su personalidad creando así un sistema comunicacional donde las promesas de las marcas puedan ser contadas.

* * *